В межах діяльності Центру професійного розвитку викладачів відбувся черговий науково-методичний семінар для викладачів з досвідом науково-педагогічної роботи (координатор – професор Оксана Бялик), на якому розглядалося ряд важливих питань.
Кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології, логопедії та інклюзивної освіти Житомирського державного університету імені Івана Франка Світлана Максимець зосередила увагу учасників на питанні щодо підтримки ментального здоров’я учасників освітнього процесу ЗВО. Зокрема, було акцентовано увагу на поняттях «ментальне здоров’я» та «психічне здоров’я», чинниках погіршення ментального здоров’я та шляхах його відновлення, особливостях надання психологічної допомоги особам, які постраждали через набуття навичок саморегуляції і психологічної стійкості, з одного боку, а з іншого – створення в закладах вищої освіти умов для формування безпечного психосоціального простору.
Питання «Інклюзивне освітнє середовище закладу освіти: нормативно-правовий аспект» (доповідач – доктор педагогічних наук, професор, декан факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Оксана Кравченко) представлено через розкриття кращих практик організації інклюзивного освітнього простору в Університеті, зокрема зазначено, що одним із пріоритетів є створення умов та розробка дієвих технологій для здобуття освіти молоддю з особливими освітніми потребами з урахуванням індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів задля їх успішної соціалізації та самореалізації. З метою соціальної та освітньої інтеграції студентської молоді з інвалідністю в університеті діє Центр соціально-освітньої інтеграції та інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму «Без бар’єрів», який впроваджує нові технології соціально-психологічної реабілітації в контексті розширення життєвого простору студентів з інвалідністю, зокрема засобами інклюзивного соціально-реабілітаційного туризму, соціально-виховної практики, проводяться науково-практичні конференції, круглі столи, семінари різних рівнів із питань організації спільного освітньо-виховного середовища для осіб із ООП; організовано та проведено щорічний студентський конкурс наукових соціальних проєктів з питань інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму «Подорожуємо без бар’єрів»; розроблено індивідуальні програми адаптації та реабілітації в Університеті; регулярно проводяться опитування щодо потреб та труднощів здобувачів з ООП та ін.
Про діяльність спортивного клубу, який здійснює загальне керівництво і контроль за спортивно-масовою та фізкультурно-оздоровчою роботою в Університеті розповів його керівник, тренер-викладач факультету фізичного виховання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Володимир Щербина, який зазначив, що діяльність клубу покликана сприяти фізичному розвитку особистості, направлена на створення належних умов для фізичного розвитку студентської молоді, розвиток спортивних здібностей, стимулювання до здорового способу життя, як науково-педагогічних працівників, так і учасників освітнього процесу.
Кожне з питань викликало зацікавлення та жваве обговорення серед учасників семінару.