У межах онлайн-курсу проєкту AMUSE 17 вересня 2025 року відбувся другий вебінар, присвячений темі «Підходи ЄС до оновлення та розробки навчальних програм».
Онлайн-доповідь провів Prof. Luca Tateo з Університету Осло, який розповів про активне навчання студентів та універсальний дизайн навчання (UDL), наголошуючи на важливості створення інклюзивних освітніх просторів, де кожен учасник відчуває приналежність і бере активну участь у процесі навчання.
Професор підкреслив, що інклюзія – це не лише доступ до аудиторії, а зміна цінностей, методів і підходів у навчанні, виокремивши три ключові принципи: справедливість, що передбачає адаптацію навчання до потреб кожного; різноманітність, яка враховує індивідуальні особливості через різні методи викладання та оцінювання; та емпатію, що означає прийняття різних способів сприйняття світу.
Учасники вебінару ознайомилися з концепцією Універсального дизайну активного навчання (UDAL), яка поєднує принципи UDL із методами активного навчання для створення гнучких та захопливих освітніх середовищ. Професор Татео також відзначив основні виклики для викладачів, серед яких: розробка доступних матеріалів, поєднання інституційних вимог із індивідуальними потребами студентів та надання їм більшої автономії.
Протягом вебінару слухачі практикували різні стратегії активного навчання, серед яких: командні вікторини з обміном запитаннями між групами та визначеними ролями учасників для розвитку дискусії і критичного мислення, перевернутий клас, де студенти самостійно розробляють плани занять із визначенням цілей, очікуваних результатів та завдань, а також low-tech активності з використанням простих матеріалів, таких як папір, картки та малюнки, що дозволяє знизити бар’єри доступності.
Вебінар сприяв підвищенню обізнаності учасників щодо інклюзивної освіти та ознайомив їх із практичними інструментами для застосування універсального дизайну навчання в сучасних освітніх програмах.
#AMUSE #InclusiveEducation #EUfunded #UkraineEducation #SocialEquity
DISCLAIMER: Funded by the European Union. Neither the European Union nor the European Education and Culture Executive Agency (EACEA) can be held responsible for the content of this publication.
