Інформаційно-обчислювальний центр Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини створений з метою формування і проведення єдиної політики в галузі розробки та супроводу інформаційно-комунікаційного забезпечення діяльності університету і працівників структурних підрозділів.

Основні завдання інформаційно-обчислювального центру: організація впровадження та супроводу прикладних інформаційних технологій та автоматизованих систем в структурних підрозділах університету; організація та супровід телекомунікаційної взаємодії з інформаційними системами корпусів університету; проведення регламентного обслуговування апаратно-програмних комплексів, комп'ютерної та комунікаційної техніки.

Функції інформаційно-обчислювального центру: розмежування доступу різних груп користувачів університету до інформаційних ресурсів; планування, розбудова та об’єднання власних локальних мереж і інформаційних ресурсів в єдину корпоративну; здійснення експертного забезпечення використання комп’ютерного обладнання та дефектацію комп’ютерної оргтехніки, що вийшла з ладу, дрібні ремонти, забезпечення ремонтів силами спеціалізованих організацій; технічне забезпечення роботи та розвиток Web-ресурсів udpu.edu.ua та сайтів університету в цілому.

Робота інформаційно-обчислювального центру розпочалася в 2006 році з ініціативної групи, яка розпочала роботу зі створення офіційного сайту університету. До 2010 року група забезпечувала роботу сайту та працювала над створенням локальної мережі.

В 2010 році було проведено першу серйозну реорганізацію підрозділу: виділено окреме приміщення, зроблено ремонт, закуплені нові меблі; серверне обладнання для ефективної роботи маршрутизаторів сайтів, освітніх середовищ, систем автоматизації основних освітніх та господарських видів діяльності, бібліотечного та наукового каталогів; виконані роботи по формуванню сучасної оптичної мережі, за допомогою якої було об’єднано в єдину мережу усі корпуси університету та сформовано логічну топографію усіх активних підключень до всесвітньої мережі Інтернет; закуплено програмне забезпечення для автоматизації освітніх процесів (приймальна комісія, навчальне навантаження, успішність студентів, якість діяльності НПС, стипендія, платне навчання, рух контингенту). В цей період відбулося розширення штату співробітників до 7 осіб.

В 2011-2012 рр. виконано роботи по організації системи відеоспостереження в студентському гуртожитку №2. В період 2012-2013 рр. додатково закуплено та розпочато впровадження програмного забезпечення для комплексної автоматизації бюджетного обліку та господарської діяльності університету, співробітниками відділу розпочато наповнення даними Єдиної державної електронної бази даних з питань освіти.

В 2015 році відділ було реорганізовано в інформаційно-обчислювальний центр. Штат працівників збільшено до 29 осіб. Фахівці забезпечують ефективну роботу не тільки основних адміністративних підрозділів університету, але й всіх факультетів/інституту, кафедр та лабораторій, комп’ютерних класів. Також розширено мережу суб-доменів сайту. Кожна структурна одиниця отримала ресурс для висвітлення своєї діяльності в Інтернеті. Університет підключено до системи G-Suit (Google Education); проведено програмну та машинну модернізацію серверного обладнання; розпочато роботи по створенню нового офіційного сайту університету; розширено локальну мережу; підключено власну інформаційно-пошукову систему до ЄДЕБО для взаємного обміну даними; закуплено додаткове серверне обладнання для організації освітнього середовища на базі програмного забезпечення Moodle; продовжено роботи по впровадженню автоматизованих систем.

В 2017-2018 рр. розпочата робота з новою Єдиною електронною базою даних з питань освіти та її інтеграції до власної ІПС університету. Створено систему для формування дипломів та додатків (Diploma Suplement); завершено розробку та запущено нову версію офіційного сайту університету; оновлено апаратну частину сервера маршрутизації потоків; спроектовано і підключено мультимедійне обладнання в актовому залі університету.

В 2018 році центр продовжував роботу по підтримці обладнання в належному стані, продовжено роботу по інтеграції нового ЄДБО з власними ІПС університету та розроблено ряд програмних засобів для пришвидшення і зручнішої роботи з системою ЄДБО.

У зв’язку зі збільшенням кількості веб-ресурсів університету всі сайти переведені на нову платформу CWP7, що надало можливість адміністраторам сайтів повноцінно управляти ними, розроблено та впроваджено власну систему отримання електронного доступу до управління сайтами університету та електронна форма для внутрішньої оцінки якості надання освітніх послуг в університет з автоматичним аналізом відповідей.

Пресцентр УДПУ