

Проект «Впровадження провідних європейських компетентностей у стандарт підготовки вчителів для забезпечення стійкості України» № 101179602 — LECTURE—ERASMUS-EDU-2024-CBHE діє в рамках програми ЄС Еразмус + КА2 - Розвиток потенціалу вищої освіти.
Коротка назва проєкту: LECTURE
Тривалість проекту: 01 листопада 2024 – 31 жовтня 2027 року.
Координатор проєкту: Римський університет Тор Вергата, Італія
Координатор проєкту від України (національний координатор): Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна
Орган, що надає грант: European Education and Culture Executive Agency (Європейське виконавче агентство з освіти та культури)
Мета та завдання проєкту
- Реформа навчальних програм. Підготовка викладацького складу. Інтернаціоналізація освіти в українських вищих навчальних закладах;
- вивчити європейський досвід моделей підготовки вчителів для середньої школи, проаналізувати ключові компетентності сучасного вчителя середньої школи в ЄС, порівняти їх з викликами та пріоритетами в Україні та за результатами роботи визначити розрив у компетентностях підготовки вчителів середньої школи для післявоєнної та відновлювальної України;
- розробити та затвердити Стандарт вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (за предметними спеціалізаціями: українська мова, математика, історія) галузі знань 01 Освіта/Педагогіка для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти;
- розробити Методичні рекомендації щодо розроблення освітніх програм зі спеціальності 014 Середня освіта (предметні спеціалізації: українська мова, математика, історія) галузі знань 01 Освіта/Педагогіка для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та провести навчання команд ЗВО з розроблення та модернізації освітніх програм;
- виявити наявні прогалини в ефективності практик ЗВО щодо розвитку предметної, інклюзивної, психологічної, інформаційної та цифрової компетентностей майбутніх учителів;
- розробити 4 модулі (всього 24) та оновити наступні обов'язкові дисципліни для студентів бакалаврату: Методика викладання фаху (для предметних спеціальностей «Математика», «Історія», «Українська мова та література» модуль «Адаптивне навчання»), «Педагогіка» (модуль «Стратегія інклюзивної освіти»), «Психологія» (модуль «Соціально-емоційне та етичне навчання»), «Інформаційні технології» (модуль «Цифрові навички для забезпечення сталості освіти в Україні»);
- розробити та пілотувати курс «Вступ до освітніх студій: Кращі практики ЄС для України» (3 ECTS), пов'язаний з початком підготовки викладачів, з акцентом на впровадження та просування професійних компетентностей для щонайменше 750 студентів бакалаврату;
- провести спеціалізовані семінари з розробки та дидактики курсів для 400 учасників для педагогічних та методичних працівників ЗВО України;
- розробити Методичні рекомендації щодо розвитку компетентностей майбутніх учителів для забезпечення розвитку предметної, інклюзивної, психологічної, інформаційної та цифрової компетентностей учителів закладів загальної середньої освіти;
- запустити Центр досконалості педагогічних компетентностей та забезпечити його постійну роботу.
Очікувані результати
- Імплементація європейського досвіду як основні вектори розвитку державного стандарту вчителя.
- Стандарт вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (за предметними спеціалізаціями: українська мова, математика, історія) галузі знань 01 Освіта/Педагогіка для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
- Рамка компетентностей сучасного вчителя для забезпечення стійкості та післявоєнного відновлення України.
- Реформовано навчальні плани для 18 бакалаврських програм.
- Проведено тренінги та майстер-класи для 400 викладачів університетів.
- Створено та запущено 6 Центрів досконалості для розвитку компетентностей викладачів у ЗВО України.
Консорціум проєкту
- Римський університет Тор Вергата (Італія)
- Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (Україна)
- Тартуський університет (Естонія)
- Університет Балеарських островів (Іспанія)
- Університет «Політехніка» в Тімішоарі (Румунія)
- Бердянський державний педагогічний університет (Україна)
- Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди (Україна)
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини (Україна)
- Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (Україна)
- Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка (Україна)
- Міністерство освіти і науки України (Україна)
- Громадська організація «Добрий хліб від добрих людей» (Україна)
Асоційовані партнери
- Eden Digital Learning Europe Mittetulundusuhing (Естонія)
- Тернопільський академічний ліцей «Генезис» Тернопільської міської ради (Україна)
- Бердянська гімназія №7 «Метода» Бердянської міської ради Запорізької області (Україна)
- Уманська гімназія №12 Уманської міської ради Черкаської області (Україна)
- Комунальний заклад Вінницький ліцей №16 Вінницької міської ради (Україна)
- Комунальний заклад «Ліцей «Науковий» Кропивницької міської ради» (Україна)