Проєкт AMUSE Erasmus+ продовжує об’єднувати освітян Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини і європейських науковців задля створення доступного, гнучкого освітнього середовища.
Нещодавно відбувся черговий вебінар онлайн-курсу «Психологічні, фізіологічні та генетичні причини розвитку затримки мовлення». Сесію провів відомий експерт з допоміжної та альтернативної комунікації (АДК), Prof. Stephen von Tetzchner, який поділився сучасними підходами до раннього виявлення та підтримки дітей із порушеннями комунікації та мовлення.
Під час заходу учасники отримали глибоке розуміння причин, проявів і наслідків затримки мовлення у дітей, а також ознайомилися з ефективними стратегіями їх корекції. Професор наголосив, що більшість дітей розвивають комунікативні навички природним шляхом, однак частина стикається з труднощами, які можуть суттєво вплинути на повсякденне життя та подальший розвиток. Розлади комунікації, за словами спікера, можуть бути пов’язані з розладами аутистичного спектру, інтелектуального розвитку, синдромами Ретта та Вільямса, а також із біомедичними чи неврологічними факторами. При цьому раннє втручання є критично важливим для запобігання вторинним наслідкам і сприяє успішній соціалізації дитини.
Prof. Stephen von Tetzchner навів статистичні дані, згідно з якими близько 10% дітей на початку шкільного навчання мають ті чи інші труднощі з мовленням, і в частини з них проблеми можуть зберігатися навіть у підлітковому віці. Особливу увагу спікер приділив методам стимуляції мовного розвитку, зокрема поєднанню відомих і нових слів у повсякденному спілкуванні, використанню структурованих розмов, а також розширенню та переформулюванню висловлювань дитини для активізації мовлення.
#AMUSE #InclusiveEducation #EUfunded #UkraineEducation #SocialEquity
DISCLAIMER: Funded by the European Union. Neither the European Union nor the European Education and Culture Executive Agency (EACEA) can be held responsible for the content of this publication.