Книгу «Пам'яті Андрія Васильовича Царюка» нещодавно презентувала кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та історії педагогіки Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, співробітник Центру педагогічного краєзнавства подвійного підпорядкування НАПН та МОН України Вікторія Полєхіна.
«Можна жить, а можна існувати,
Можна думать – можна повторять,
Та не можуть душу зігрівати
Ті, що не палають, не горять!»
Ці слова Василя Симоненка найкраще характеризують постать Андрія Васильовича Царюка, адже він ніколи не був тим, хто тліє. Його життя – горіння, його доля - доля воїна-визволителя, будівничого освіти, активного громадянина. Своє вчительське вміння він поклав на алтар служінню людям.
Зі словами подяки за гарну справу – увічнення пам’яті Вчителя – звернулися до учасників зібрання гості свята: голова обласної ради Профспілки працівників освіти і науки Ольга Жалдак, голова обласної ради ветеранів педагогічної праці Тамара Пальтова, голова Звенигородської районної ради Профспілки працівників освіти Майя Бойко. Спогадами про А.В. Царюка та враженнями про книгу поділилися начальник відділу освіти Тальнівської районної державної адміністрації Володимир Синьогуб, почесний громадянин міста Тальне Іван Куян, директор Тальнівської школи №2 Тарас Солошенко, директор Лащівського НВК Тетяна Чепурна, керівник ансамблю «Ордана» Микола Вовк.
Це вже друга книга про освітян Тальнівщини, яка написана у співпраці з головою ради Профспіли Людмилою Нестругіною. (Попередня праця - монографія «Школа і долі» про школу, вчителів та випускників Білашківської школи).
Видання «Пам'яті Андрія Васильовича Царюка» адресовано усім, хто не байдужий до історії освіти рідного краю, до людей, які залишили в пам’яті цілого покоління глибокий слід, а також тим, хто прагне зберегти і поширити передовий педагогічний досвід. Варто наголосити, що біографічний метод є особливо цікавим у краєзнавчо-педагогічному пошуку, адже дозволяє зрозуміти діяльність і поведінку людей всередині інституційних структур. Тому що, життя педагога, а у нашому випадку освітянського менеджера, його біографія є втіленням історії думки й духу, дає матеріал для реконструкції, зіставлення й висновків історико-педагогічного характеру.
Без докладного вивчення творчих біографій педагогів регіону неможливо відтворити цілісну картину розвитку педагогічної думки краю. Матеріал, викладений у книзі, послужить для молодих вчителів прикладом відданості справі освіти ветеранів педагогічної праці.