AMUSE_p98320

 

Проект «Впровадження провідних європейських компетентностей у стандарт підготовки вчителів для забезпечення стійкості України»  № 101179602 — LECTURE—ERASMUS-EDU-2024-CBHE діє в рамках програми ЄС Еразмус + КА2 - Розвиток потенціалу вищої освіти.

 

Коротка назва проєкту: LECTURE

Тривалість проекту: 01 листопада 2024 – 31 жовтня 2027 року.

Координатор проєкту: Римський університет Тор Вергата, Італія

Координатор проєкту від України (національний координатор): Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна

Орган, що надає грант: European Education and Culture Executive Agency (Європейське виконавче агентство з освіти та культури)

Мета та завдання проєкту

  • Реформа навчальних програм. Підготовка викладацького складу. Інтернаціоналізація освіти в українських вищих навчальних закладах;
  • вивчити європейський досвід моделей підготовки вчителів для середньої школи, проаналізувати ключові компетентності сучасного вчителя середньої школи в ЄС, порівняти їх з викликами та пріоритетами в Україні та за результатами роботи визначити розрив у компетентностях підготовки вчителів середньої школи для післявоєнної та відновлювальної України;
  • розробити та затвердити Стандарт вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (за предметними спеціалізаціями: українська мова, математика, історія) галузі знань 01 Освіта/Педагогіка для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти;
  • розробити Методичні рекомендації щодо розроблення освітніх програм зі спеціальності 014 Середня освіта (предметні спеціалізації: українська мова, математика, історія) галузі знань 01 Освіта/Педагогіка для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та провести навчання команд ЗВО з розроблення та модернізації освітніх програм;
  • виявити наявні прогалини в ефективності практик ЗВО щодо розвитку предметної, інклюзивної, психологічної, інформаційної та цифрової компетентностей майбутніх учителів;
  • розробити 4 модулі (всього 24) та оновити наступні обов'язкові дисципліни для студентів бакалаврату: Методика викладання фаху (для предметних спеціальностей «Математика», «Історія», «Українська мова та література» модуль «Адаптивне навчання»), «Педагогіка» (модуль «Стратегія інклюзивної освіти»), «Психологія» (модуль «Соціально-емоційне та етичне навчання»), «Інформаційні технології» (модуль «Цифрові навички для забезпечення сталості освіти в Україні»);
  • розробити та пілотувати курс «Вступ до освітніх студій: Кращі практики ЄС для України» (3 ECTS), пов'язаний з початком підготовки викладачів, з акцентом на впровадження та просування професійних компетентностей для щонайменше 750 студентів бакалаврату;
  • провести спеціалізовані семінари з розробки та дидактики курсів для 400 учасників для педагогічних та методичних працівників ЗВО України;
  • розробити Методичні рекомендації щодо розвитку компетентностей майбутніх учителів для забезпечення розвитку предметної, інклюзивної, психологічної, інформаційної та цифрової компетентностей учителів закладів загальної середньої освіти;
  • запустити Центр досконалості педагогічних компетентностей та забезпечити його постійну роботу.

Очікувані результати

  • Імплементація європейського досвіду як основні вектори розвитку державного стандарту вчителя.
  • Стандарт вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (за предметними спеціалізаціями: українська мова, математика, історія) галузі знань 01 Освіта/Педагогіка для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
  • Рамка компетентностей сучасного вчителя для забезпечення стійкості та післявоєнного відновлення України.
  • Реформовано навчальні плани для 18 бакалаврських програм.
  • Проведено тренінги та майстер-класи для 400 викладачів університетів.
  • Створено та запущено 6 Центрів досконалості для розвитку компетентностей викладачів у ЗВО України.

Консорціум проєкту

  • Римський університет Тор Вергата (Італія)
  • Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (Україна)
  • Тартуський університет (Естонія)
  • Університет Балеарських островів (Іспанія)
  • Університет «Політехніка» в Тімішоарі (Румунія)
  • Бердянський державний педагогічний університет (Україна)
  • Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди (Україна)
  • Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини (Україна)
  • Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (Україна)
  • Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка (Україна)
  • Міністерство освіти і науки України (Україна)
  • Громадська організація «Добрий хліб від добрих людей» (Україна)

Асоційовані партнери

  • Eden Digital Learning Europe Mittetulundusuhing (Естонія)
  • Тернопільський академічний ліцей «Генезис» Тернопільської міської ради (Україна)
  • Бердянська гімназія №7 «Метода» Бердянської міської ради Запорізької області (Україна)
  • Уманська гімназія №12 Уманської міської ради Черкаської області (Україна)
  • Комунальний заклад Вінницький ліцей №16 Вінницької міської ради (Україна)
  • Комунальний заклад «Ліцей «Науковий» Кропивницької міської ради» (Україна)