

Проект «Комплексне впровадження методології альтернативної і додаткової комунікації в систему освіти України» № 101179404-AMUSE-ERASMUS-EDU-2024-CBHE діє в рамках програми ЄС Еразмус + КА2 - Розвиток потенціалу вищої освіти.
Коротка назва проєкту: AMUSE
Головна мета проєкту – модернізація освітнього процесу закладів вищої освіти шляхом впровадження сучасних методик підготовки майбутніх педагогічних фахівців до використання альтернативної й додаткової комунікації.
Тривалість проекту: 01 листопада 2024 – 31 жовтня 2027 року.
Координатор проєкту: Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна.
Завдання проєкту
- Модернізація освітньо-професійних програм підготовки вчителів шляхом додавання методології АДК та підвищення якості вищої освіти в Україні.
- Підвищення рівня компетентностей та збільшення можливостей працевлаштування майбутніх вчителів і підвищення кваліфікації діючих вчителів, шляхом розробки та впровадження нових відповідних курсів.
- Створення педагогічних інструментів та ресурсів для підтримки вчителів, які використовують АДК.
- Розробка нових та оновлення існуючих навчальних дисциплін для здобувачів освітніх ступенів «Бакалавр» та «Магістр» з методики навчання природничих наук з використанням АДК у закладах дошкільної, початкової та базової середньої освіти.
- Створення масового відкритого он-лайн курсу (MВОК) «АДК в освіті» та його активна популяризація серед освітян України.
- Створення Методичного центру з використання АДК в освітньому процесі у кожному партнерському закладі вищої освіти України.
Напрями діяльності за проєктом
- Створення консорціуму досвідчених та мотивованих партнерів проєкту з європейських країн та України для модернізації освітньо-професійних програм підготовки вчителів шляхом впровадження методики АДК.
- Розробка загальних рекомендацій з інклюзивної освіти та методології АДК.
- Розробка та впровадження нових комплексних модулів з інклюзії в методичні курси.
- Розробка нових курсів на основі методології AДК.
- Впровадження нових та оновлених курсів у навчальні плани підготовки учителів.
- Завантаження та постійне функціонування MВОК «АДК в освіті».
- Публікація підручника «Світ і природа навколо нас» у форматі відкритого доступу впровадження його в освітній процес.
- Розробка Плану якості.
- Розробка та реалізація стратегій сталого розвитку та поширення результатів проєкту.
Очікувані результати
- Новий модуль для 400 здобувачів освіти у 5 партнерських закладах вищої освіти України.
- Впровадження нових дисциплін для здобувачів освітніх ступенів «Бакалавр» та «Магістр» («Методика навчання природничих наук із використанням АДК у закладах дошкільної освіти», «Методика навчання природничих наук із використанням АДК у закладах початкової освіти», «Методика навчання природничих наук із використанням АДК у закладах базової середньої освіти», «Розробка матеріалів з АДК») для 900 здобувачів освіти у 5 партнерських закладах освіти України.
- Оновлення 3 освітніх програм в усіх українських ЗВО – учасників проекту (всього 15 програм).
- Новий відкритий онлайн-курс (МВОК) «АДК в освіті» для вчителів, які підвищують кваліфікацію (300 вчителів та батьків).
- Посібник для закладів дошкільної освіти на основі АДК «Світ і природа навколо нас», який буде пілотовано щонайменше в 5 дитячих садках, опублікований та доступний у онлайн форматі з відкритим доступом.
- 9 заходів з поширення інформації для 1625 осіб.
Консорціум проєкту
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини (Україна);
- Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка (Україна);
- Рівненський державний гуманітарний університет (Україна);
- Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка (Україна);
- Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди (Україна);
- Тартуський університет (Естонія);
- Університет Осло (Норвегія);
- Університет Марії Кюрі-Склодовської (Польща);
- Утрехтський університет прикладних наук (Нідерланди);
- Громадська організація «Одеська обласна організація медико-психолого-педагогічної допомоги «Здорове суспільство»»;
- Асоціація «Говорити без слів» - ISAAC Польща (Польща);
- Фундація «SOFT Tulip» (Нідерланди);
- Дошкільний навчальний заклад ясла-садок комбінованого типу №12 м. Умані (Україна);
- Комунальний заклад «Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №182 Харківської міської ради» (Україна).
Асоційовані партнери
- Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №15 «Перлинка» (Україна);
- Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) компенсуючого типу (спеціальний) "Центр Пагінець" Рівненської міської ради (Україна);
- Початкова школа №43 Полтавської міської ради (Україна).